Als klant wilt u dat bedrijven goed bereikbaar zijn. Wanneer u een klacht heeft of een vraag, dan wilt u iemand binnen het bedrijf hierover kunnen spreken. Het liefst heeft u direct reactie, dus belt u een bedrijf op of stuurt u een berichtje op facebook, maar de reactie laat helaas lang op zich wachten. Dit komt omdat bedrijven binnen het MKB vaak nog klein zijn en dus geen werknemer in dienst hebben voor de klantenservice. Ondernemers zijn zelf vaak erg druk met verschillende zaken zoals hun salarisadministratie, meetings, zakelijke lunches en nog veel meer dingen en hebben daardoor weinig tijd om klanten te helpen bij eventuele vragen of klachten. Voor u als klant is dit natuurlijk erg vervelend, maar de ondernemer kan er ook weinig aan doen. Er is geen budget om een extra werknemer aan te nemen om bijvoorbeeld de salarisadministratie van ze over te nemen, dus dit moeten ze zelf doen. Het duurt dan allemaal net even wat langer, omdat niet veel mensen weten hoe ze effectief te werk moeten gaan als het op salarissen aankomt. Als de optie om iemand aan te nemen er niet is door gebrek aan ruimte of te weinig budget, wat is dan de oplossing voor deze ondernemers? De ondernemers binnen het MKB die teveel zelf willen regelen moeten ook wat taken uit handen geven. Zo creëren ze meer tijd om andere zaken te doen, zoals het helpen van klanten. Het is daarom raadzaam om de salarisberekening uit handen te geven, bijvoorbeeld aan een bedrijf dat online salarisadministratie aanbiedt. Zo krijgt de ondernemer een goede service en hebben de werknemers inzicht in hun salaris, en dat resulteert in meer tijd voor klanten en andere zaken. Het hoeft ook helemaal niet duur te zijn, dus voor elke ondernemer is dit een goedkope oplossing. |
http://www.CBBS.nl |
